Marc Cain is een liefdesverklaring aan de vrouw die
- vandaag leeft
- zelfbewust, op en nieuwsgierig is
- ervan houdt vrouw te zijn en dit uit door wat ze draagt.
Een verbinding van gevoel voor esthetiek en kunst met nonchalance, natuurlijkheid en exclusiviteit vormen een eigen, nieuwe definitie van het begrip "look". Tegenstellingen die bij elkaar gebracht worden en toch één beeld vormen en het subtiel samenkomen van ogenschijnlijk verschillende componenten vormen de "MARC CAIN LOOK".
Marc Cain staat voor innovatief denken en stelt de hoogste eisen aan design, kwaliteit, materialen, nieuwste verwerkingstechnieken en pasvormen. Met zijn eigen knitware productielocatie beschikt Marc Cain over unieke productie-know-how op het gebied van textiel, breiwerk, drukkerij en apparatuur. De 3D-technologie maakt het mogelijk, een kledingstuk in slechts 1 fase te produceren, met andere woorden, uit de breimachine komt een kant-en-klaar product. Hun filosofie is dan ook dat ze zoveel als mogelijk inhouse realiseren in "Cain City".
Streven naar economisch succes dat in harmonie is met mens, dier en natuur is voor Marc Cain een belangrijke factor:
Als lid van Amfori, staat Marc Cain achter de waarden en principes voor mensen- en arbeidersrechten. Geen kinderarbeid, bescherming voor jonge werknemers, geen dwangarbeid, geen discriminatie, behoorlijke vergoedigen,... zijn er slechts een aantal van.
Dierenrechten is ook een belangrijk aandachtspunt. Dieren moeten vrij zijn van honger, dorst, ongemak, pijn, letsel, ziekte, angst en nood en de vrijheid hebben om normaal gedrag te kunnen vertonen. Bont, exotische huiden en angora worden niet meer gebruikt. Leer moet een bijproduct zijn van de lederindustrie. Veren en dons zijn uitsluitend afkomstig van dieren die voor vleesprocutie geslacht zijn, die niet levend zijn geplukt of worden gehouden voor de productie van foie gras.
Ook moeder natuur laat Marc Cain niet koud. Zo wordt door warmteterugwinning de overtollige energie nogmaals gebruikt. De stoom die door stoomketels in de productie ontstaat, condenseert tot warm water dat wordt gebruikt om het water in de hoofdgebouwen te verwarmen. Ook de afvoerlucht uit de ventilatoren wordt opnieuw gebruikt voor terugwinning van warmte, zodat er minder hoeft te worden gestookt. Nieuw zijn de herbruikbare en milieuvriendelijke bakken. Zo hoeven er geen kartonnen verpakkingen te worden gebruikt waardoor het afval aanzienlijk wordt verminderd. Tot slot zijn alle papierproducten afkomstig van verantwoorde bosbouw.
Mode is al bijna 50 jaar hun grote passie. Sinds 1973, hebben ze veel bereikt: ze zijn als familiebedrijf over de hele wereld succesvol en marktleider in het premiumsegment van bovenkleding voor dames. Ze geloven van oudsher in Duitse mode en produceren bij voorkeur "made in Germany".